Thursday, January 17, 2013

filmski festivali koji nam se bliže

Od jednog nestrpljivog deteta koje ne voli da gleda filmove, postala sam devojčurak koji ponekad i sa uživanjem pogleda neki film! Ne znam ni sama kad i kako se to desilo, jedino se sećam da je to počelo otprilike pre 3 godine. Do tad me filmovi uopšte nisu zanimali, a onda se odjednom počeh zanimati za njih. I dalje ne mogu da podnesem neke glupe holivudske akcije i više volim evropske filmove, ali neću da generalizujem, jer moj izbor najviše zavisi od trenutnog raspoloženja - logično. 
Ova godina mi je počela odličnim filmovima, a i najava za naredna tri festivala na našim prostorima mi već stvara odličnu atmosferu u glavi :) 

Prvi je već počeo, i to večeras, a u pitanju je Kustendorf, festival na koji nisam ni pomišljala da odem do prošle godine. Zbog Kusturice, naravno. A onda mi je prošlog januara nešto kvrcnulo u glavi i silno sam htela da odem, ali kasno sam se setila i nisam stigla da se organizujem. Ove godine sam na vreme krenula s organizacijom, ali prilično sporim tempom. Te ne znam ima li organizovanog prevoza sa Zlatibora, te ne znam hoću li imati para, pa se na to pitam i kad stiže Audrey Tautou... I onda odlučim da idem u subotu, i ispostavi se da je baš tog dana film koji sam htela da gledam - Reality! Kako još uvek nisam saznala da li će biti prevoza, nisam ni sigurna da ću otići. Ipak ga svima preporučujem, ovako na neviđeno, a ako odem, biće i slika. One koje sam do sad videla su me očarale, ali falim im ja da budu još bolje, hahaha

Sledeći je FEST, gde sam upravo našla neke must see filmove, ali ne znam da li ću stići da ih pogledam, još čekam da izađe raspored. Znam da je suviše rano za to :nestrpljiva: I nadam se da neće biti prikazani u Domu omladine, jer sam s njihovom bioskopskom salom raskrstila ne baš za sva vremena, ali dok je sledeći put ne renoviraju = za 30 godina. Neki od favorita su mi Kao neko zaljubljen, Ljubav, U kući, Ja i ti, Rimu, s ljubavlju, Juma, Tereza, a razmisliću i o Jadnicima (ne znam da li ću podneti mjuzikl!), Najboljoj ponudi (u kom igra sjajni Geoffrey Rush)...

I treći, ZagrebDox, festival dokumentarnog filma u Zagrebu, u bioskopu u Kaptol centru. Nikad neću uspeti da povežem takav festival (na koji ljudi ne dolaze da budu viđeni i gde se mogu sresti baš kul ljudi) i fancy Kaptol centar. Prošle godine mi je bilo baš prijatno tamo, i sećam se kako sam pred prvu projekciju bila sva izgubljena, nisam znala gde su sale, gde se uzimaju karte i tako to, ali već sledećeg dana sam se osećala kao kod kuće :) To je ono što volim na festivalima, i zato se nadam da ću posle FESTa odmah otići i na ZagrebDox. Ne sumnjam u fantastičan izbor filmova, samo još da mi se sve kockice i zvezde sklope i poklope i eto me tamo! :)

No comments:

Post a Comment