Monday, January 7, 2013

Dačić: Resetovati odnose s Hrvatskom

Tako kaže naslov u novinama, a ja se za to zalažem već godinama! Naravno da uspostavljanje boljih ili lošijih odnosa zavisi i od spoljnih uticaja, ne pitaju se samo ove dve zemlje, i baš zbog tog diktata nekih jačih sila ne treba da budemo naivni i da nasedamo na razne provokacije koje s vremena na vreme stižu. Očigledno je da obe države treba da porade na poboljšanju odnosa, ali ako sadašnja srpska vlada krene da radi na tome, ja tu neću videti nikakvu iskrenost. Na 3 najodgovornije funkcije u srpskoj vlasti nalaze se osobe kojima nikad neću oprostiti ono što su učinili i za šta su se zalagali pre 20 godina, i zato im ni ne verujem po pitanju "resetovanja odnosa s Hrvatskom". Uopšte ne želim da se bavim politikom jer kod nas u politici nema figure dovoljno jake da ima svoje mišljenje, svoje "ja", i više je nego očigledno da nekome čas odgovara da su odnosi dobri, a čas da postanu zategnuti. Ono što znam je da se odnosi među običnim ljudima ne menjaju tako lako i da nam nije potrebno da čitamo novine da bismo odlučili da li ćemo otići na more u Hrvatsku ili na vikend provod u Beograd. 
Meni je nekako svejedno kakvi će odnosi između srpskih i hrvatskih državnika biti, jer mi se sav taj cirkus odavno gadi. Ne zanima da li i koliko se vole Nikolić, Dačić, Josipović i Milanović. Ono što me interesuje je saradnja između "naših" i "njihovih" institucija i eventualno lakše sređivanje dokumenata potrebnih za život u susedskoj zemlji. O tome ću više pisati kad budem imala više iskustava, a do tad se spremam za horor. 
Ipak, i svaka najava poboljšanja odnosa lepo i ohrabrujuće zvuči, svima nam je dosta pretnji i ucena i ajde, na kraju ću se ipak obradovati ovoj izjavi, ali s velikom rezervom. 
Ja nastavljam da gajim dobre odnose s Hrvatskom, a ako Dačiću zatreba moja pomoć makar na kulturnom planu, tu sam! :D

No comments:

Post a Comment