Friday, March 29, 2013

zagreb za plići džep

Bilo da vam je kreditnu karticu rastrgao pas u parku, bilo da ne želite da trošite mnogo para ili ste jednostavno nepopravljivo škrti prema sebi, imam par saveta gde, šta i kako možete da radite u Zagrebu a da vaš novčanik to preterano ne oseti!
Da je Zagreb bezobrazno skup grad nije samo moj utisak, već su to zaključili i mnogi studenti iz raznih delova Evrope. Dok sam imala stipendiju sve je bilo lako i nisam se obazirala na cene, ali kada su se sve zalihe novca istrošile a ja nastavila da boravim tamo, morala sam da počnem da vodim računa o finansijama i tu je počela glavobolja... Zapravo, nikako da se pomirim sama sa sobom, večito sam u zavadi kad treba sebi da objasnim šta je tamo zapravo toliko skupo. Onda mi prvo na pamet padnu cene u kafićima i bonovi za mobilni. Posle toga se setim i čokoladica u prodavnicama, i svega i svačega u pekarama... i shvatim da spisak može biti duži nego što sam mislila. Zato se što pre setim i onih povoljnijih stvari i bude mi lakše :)

Pa da počnem s hranom, jer mi je ona najbitnija :D

***Kad sam prvi put došla u Zagreb, na jednodnevni izlet, čini mi  se da nisam videla nijednu pekaru ili bilo šta slično gde se može kupiti neka gotova hrana. Trebalo mi je zapravo samo par dana da otkrijem gde i šta mogu da jedem. Sasvim slučajno sam otkrila ćevabdžinicu Antonio na Kvatriću gde jedem malu porciju ćevapa za 12kn koja mi je sasvim dovoljna, a dok se spremaju iskoristim priliku i da prelistam novine (tako ćevapi ispadnu 5kn, kad oduzmemo onih 7 za novine :D).
Ako biste ipak neku restoransku a opuštenu varijantu, od sveg srca preporučujem Leonardo, između katedrale i Tkalčićeve (u Skalinskoj). Nalazi se na fenomenalnom mestu, imaju super hranu po više nego povoljnim cenama. Još nigde nisam našla picu za 20-23kn! Pasta, rižoto i piletina su takođe prste da poližeš, i neretko se više isplati jesti tamo nego spremati nešto kod kuće. Letnja bašta i stranci za većinom stolova stvaraju baš lep i prijatan utisak.
Pre samo desetak dana sam otkrila Mikinu klet u Tkalčićevoj, gde nude svakog dana osim nedeljom dnevni meni za 25-30kn, pa ako želite neka jušna, domaća jela, ovo je pravi izbor :) Žao mi je što sam tako kasno otkrila ovo simpatično mesto, ali sad znam za idući put...***

E, kad smo se najeli, možemo da se posvetimo kulturi, a posebno ako je prva sreda u mesecu. Tad je ulaz u Muzej suvremene umjetnosti besplatan. Arheološki muzej možete obići takođe besplatno, ali svake 1. nedelje u mesecu. Za ostale muzeje ne znam, ali ovi podaci mogu da posluže kao ideja za dalje istraživanje, mada ni ulaznice nisu skupe i nije strašno ni ako se plate. A kad je toplo i zaželite se hlada i zelenila, skoknite do Botaničkog vrta, tamo je ulaz besplatan. Nekako mi se desilo da tamo još nisam otišla, ali sledeći put ću to ispraviti :)
Dok sam sinoć pripremala post, nekim čudom sam zaboravila da dodam Maksimir koji može biti dobar izbor za šetnju, ali i za zabavu i rekreaciju. Oduševljava me metalna konstrukcija, kao velika penjalica, koja mi se, kad sam je prvi put videla, činila neosvojivo. A kad sam se usudila da joj priđem, shvatila sam da nije toliko strašno, a uz fotoaparat može biti još zanimljivija. Moguća je da doživitie i krizu identiteta na njoj, jer kad vidite slike na kojima visite s neke od mnogobrojnih prečki, zapitate se da li ste čovek ili majmun :D Divno otkriće na Maksimiru mu je bilo i jezero na kome može da se vesla u čamcima koji se iznajmljuju za nešto malo para.

Kad smo već kod kulture, koliko sam primetila, ulaz na festivale u Kinu Europa je često free, a tamo uvek puštaju dobre filmove i to svakako treba iskoristiti. Isto važi i za ZagrebDox, mada se on nedavno završio i treba čekati iduću godinu. 
Dobrih dešavanja ima i u Booksi, a i Književni petak u Gradskoj knjižnici nekad ima baš dobre i zanimljive teme. Jedan od mojih favorita je knjižnica i čitaonica Bogdana Ogrizovića na Cvjetnom trgu, u kojoj često (= skoro svakog dana) ima raznih predavanja, predstavljanja knjiga i druženja s piscima.

Biti u Zagrebu a ne otići do Mirogoja je prava šteta, zato odmah posle posete Katedrali krenite par metara udesno i busom koji vozi da Krematorija (khm, zanimljiv naziv poslednje stanice) vrlo brzo ćete se naći pred arkadama ovog impozantnog zdanja. 

Za sad još nije izmišljen način da se bude u kontaktu s mrtvima pa na Mirogoju nećete naći interakciju, ali zato ako poželite kontakt preko interneta sa živima, dobar WiFi se može naći na Cvjetnom trgu, iz Apple storea, i u/ispred McDonald's-a u Jurišićevoj. Nikakav passcode nije potreban, živela sloboda!

***Moram da napomenem da ovo nikako nisu naručene reklame, već spominjem mesta koja stvarno volim i koja je vredno posetiti :)

No comments:

Post a Comment