Thursday, December 6, 2012

sv nikola, dan grada komiže :)

U poslednje vreme često se setim Komiže i mnooogo bih volela da odem tamo tokom ove mučne jeseni i zime koja sledi. A danas bih posebno želela da sam tamo jer se Komižani proslavljaju sv.Nikolu na veoma zanimvljiv način. Naime, svakog 6. decembra oni spaljuju žrtveni brod ispred crkve sv. Nikole :) Budući da je on zaštitnik moreplovaca, ribara i putnika, a ujedno i Komiže, ne čudi ovo žrtvovanje broda. Ne znam zašto, ali uvek mi je smešno kad to zamislim, i iako sam ateista, ovaj praznik na komiški način me oduševljava :) Za sad mi je taj događaj na listi stvari koje želim da vidim/doživim jednom u životu, a čak i preseljenje u najudaljeniji hrvatski grad od kopna mi deluje više nego primamljivo, samo kad bih imala tu priliku.

Što se tiče obreda spaljivanja broda, "kradem" snimak sa Youtubea, a što se tiče crkve sv. Nikole u Komiži, u nastavku sledi nekoliko slika taken by me ;) 


                                            









                                                  
   Lepi morski grade, srećan ti Tvoj dan! :)

No comments:

Post a Comment