Thursday, November 29, 2012

okusi zagreb(a)

Hmm, čini mi se da je ovo najukusniji post do sada! Počela sam da se prisećam svega što volim da jedem/pijem u Zagrebu, a da toga nema u Beogradu. Nisu u pitanju nikakve tradicionalne delicije, već uobičajeni proizvodi koji se mogu naći na rafovima većine prodavnica. Doduše, ima i nekih stvarčica iz pekara i poslastičarnica, ali idem redom...

Ono zbog čega sam uopšte počela da razmišljam o ovoj temi je...


      ...Zdenka sirni namaz s čokoladom! Ovaj spoj kod mnogih izaziva antipatije, a meni je baš prijatan i super je što ne mogu mnogo da ga pojedem, pa nema opasnosti od prežderavanja :)

Kad sam već kod slatkog, nema šanse da preskočim kraljicu torti...

                    ...bajaderu iz Kraševe poslastičarnice! Iako parče deluje malo, prežderavanje je nezaobilazno, ali ne žalim, jer je ovo prosto savršeno! Kao, uostalom, i sve drugo na ovom mestu. To su najkvalitetnije torte koje sam jela i definitivno su broj 1 u toj kategoriji :)

       Još jedan poslastica koja nam dolazi iz Kraša, moja omiljena čokoladica je...

sretan čoksić!
        
    ...kao što piše, Čoksa s lješnjakom! Nisam sigurna ima li je ipak kod nas, ali u Zagrebu ne mogu bez nje :) A najveće oduševljenje je nastupilo kad sam našla malo pakovanje u Županji za 1kn! :D Kad mi se ne jede ništa normalno i konkretno, a želudac se grči od gladi, ovo mi je užina, ručak... :)

         Od ovih slatkiša se obavezno ožedni, pa je tako došao red na sok, i to ne bilo koji već...



             ...Juciy marelica! Pišući ovo, shvatam koliko ovo je ovo smešno onima kojima je Juicy dostupan, i znam da je to samo sok, ali eto, šta ću kad ga kod nas nema :/ 

         Što se slanih stvari tiče, evo jedne koja možda nije najbolja, ali ja je volim, a to su...



         ...Ledo štrukle! Sa onog kioska u pothodniku. Sigurno ima boljih, ali ove su mi jako simpatične, valjda zato što ih lepo spakuju i ima više varijanti :) I da, s nazivom ovog jela sam u svađi, nikako da naučim kako se ispravno kaže i kako se menja po padežima :stidim se:

   Sva sreća što se Mlinar nalazi na skoro svakom koraku pa mogu lako da nađem...



        ...Zagrebački sendvič! Koliko volim Kraševu bajaderu, otprilike toliko volim i ovaj sendvič, samo kad lepinja nije suva, a to je nažalost čest slučaj. Treba im skrenuti pažnju na to! :odvažna:
         Za pekare Dinara nemam sliku jer imaju mnogo dobrih proizvoda, ali svakako moram da je pomenem jer je najbolja :)

Ah da, pre nego što zaključim ovu listu, na stub srama moram da stavim nejestive sendviče American donut. Na početku mog boravka u Zagrebu sam najčešće njih jela jer ih ima svuda i tada još uvek nisam znala gde se može dobro jesti. Mučila sam se s ovim sendvičima, ali zanimljivo je to da mi u samom American donutu nisu tako grozni kao što su mi u ostalim fast food mestima gde se prodaju.


odlični za izbegavanje




















                           Za kraj sam ostavila kraljicu...

da ne bih kršila autorska prava, morala sam ovako da se snađem

                  ...Medicu! :) Ovu sam otkrila u Alcatrazu i mislim da je najbolja na svetu! Istrani bi me sigurno uveravali da nije tako, ali ja bolju od ove nisam našla :) Uzdravlje!


I... naravno da u Beogradu takođe ima mnogo dobre hrane i pića i svega ostalog, ali pošto najviše volim da pišem o Zagrebu, tako je i ovaj post posvećen njemu :) I da, nažalost, u Zagrebu nikad neću naći pravu pljeskavicu...
P.S. Nadam se da ću ovaj post jednog dana dopuniti tradicionalnim jelima zagrebačkog kraja, ali kako ih ne poznajem ni 5%, za sad ostajem rob velikih proizvođača.

No comments:

Post a Comment