Saturday, February 1, 2014

hrvatski nazivi za mesece u godini

Kad bih na pitanje "Koji je danas datum?" odgovorila: "Juče je bio poslednji dan siječnja, danas je prvi dan veljače.", većina (mladih) ljudi u Srbiji ne bi znala o kojim to mesecima govorim, a nezanemarljiv deo Hrvata bi verovatno zastao i počeo da računa u kom smo to mesecu. Hrvatski nazivi meseca su Srbima najčešće nepoznanica, bar kad su u pitanju mlađe generacije, a ni Hrvati ne stoje najbolje sa njima. Oni će najčešće umesto imena reći redni broj meseca, i iako znaju i nama uobičajene nazive, rekla bih da se najlakše orijentišu pomoću rednih brojeva. Ipak, ti nazivi nisu tako komplikovani, i mislim da je jednako vremena potrebno da se to nauči kao i da se nabroje županije u Hrvatskoj :D
Ja s tim nazivima nemam problema već nekoliko godina, mada su mi kao maloj predstavljali pravu enigmu. S njima sam se susrela još u fenomenalnoj knjizi Poletarac i strpljivo sam ih učila u nekoliko navrata. Trud se na kraju isplatio i sad vešto baratam svim tim -ANJevima :) Vremenom su mi ta imena postala simpatična i draga, i iako nisu baš praktična, bude u meni osećaj kroativnosti :)


Dakle:

JANUAR >>> SIJEČANJ
FEBRUAR >>> VELJAČA
MART >>> OŽUJAK
APRIL >>> TRAVANJ
MAJ >>> SVIBANJ
JUN >>> LIPANJ
JUL >>> SRPANJ
AVGUST >>> KOLOVOZ
SEPTEMBAR >>> RUJAN
OKTOBAR >>> LISTOPAD
NOVEMBAR >>> STUDENI
DECEMBAR >>> PROSINAC

Evo kako je to ilustrovano u Poletarcu, a ja ću se potruditi da ovih dana na svoj način to ilustrujem i učinim ih lakšim za pamćenje.



3 comments:

  1. Interesantan blog, kao i tvoja zivotna prica.

    Sve najbolje za ubuduce, nastavi pisati i dalje!

    ReplyDelete
  2. Hvala na lepim rečima, pozdrav! :)

    ReplyDelete