Sunday, August 18, 2013

krov nad glavom

Ako sam ikad mislila da je Zagreb mali grad, od danas to više neću ni pomisliti. Naime, silni kilometri koje sam ovih dana prešla su me u potpunosti razuverili i razbili su mi dugogodišnje predrasude o prestonici Hrvatske. Daleko iza mene su dani kad sam mislila da se svuda može stići peške, toliko daleko da mi sad i tramvaj predstavlja užasan napor :D 
Moram da se pohvalim i da mi upoznavanje ulica raste vrtoglavom brzinom, tako da bih uskoro mogla i da postanem taksista (onaj old school, bez gps-a).
A zašto sve to? Ovog puta ne iz hobija i zaluđenosti, već iz krajnje konkretnog razloga - traženje stana. Otiskujem se na to otvoreno i uzburkano more ponuda stanova za izdavanje, i tek ponegde prepoznam mirniju luku u koju bih mogla da se sklonim. Ipak, još uvek nisam bacila sidro i već počinjem da preispitujem kako svoje zahteve i prag tolerancije, tako i želju pojedinih stanodavaca da taj stan izdaju. Imam tek siiitno iskustvo po tom pitanju, s obzirom na to da sam tek zakoračila izvan čaure u kojoj sam bezbrižno boravila 2 i po decenije, i jedini susret s oglasima za stanove mi je bio kad sam iste gledala iz čiste radoznalosti, ima tome par godina... No, već sad sam došla do par zlatnih pravila, od kojih mi je prvo i najvažnije: kloniti se umetničkih stanova. Ono što nemarna umetnička duša može da zapostavi, ni 3 čistačice ne bi mogle da očiste u razumnom roku. Takođe, reč "moderno" ima zaista brojna značenja, valjda zavisi od epohe u kojoj su gazde ostale, a luksuzno uređene stanove da i ne spominjem. Ne, minimalizam nije isto što i luksuz, dragi stanodavci! Ne tražim luksuz, ali me iznervira kad naletim na oglas koji stan reklamira kao takav, i zbog tog opisa mu je cena 50% skuplja, a unutra ispodprosečan nameštaj. Ne ide to tako, mene nećete prevariti :D Ono što je većini vlasnika zajedničko je da im prijava stanara nije mila, te bi tu obavezu rado izbegli, uz krajnje glupava obrazloženja. I još jedna zanimljivost: prostorija od 15 kvadrata je stan. Tužno, ali istinito...
Potraga se sutra nastavlja (nedelja više nije dan za odmaranje), i jedva čekam da gurnem nos u još koji frižider i isprobam još koji plinski šporet :))

4 comments:

  1. "... cena 50% skuplja..."

    "50% viša" se kaže...

    ReplyDelete
  2. a ja to kao ne znam... hvala, dragi lektore, ali u svom tom haosu u kom sam se nalazila nisam imala vremena da proveravam ceo text. ako je to sve što mi zameraš, nadam se da sam dobila novog vernog pratioca :)

    ReplyDelete
  3. " novog vernog pratioca"
    starog :)

    ReplyDelete